Prostorske tekstilije _ Voda_

Študenti: Pia Šilec, Lan Krebs, Teja Kovič, Aja Kocjančič, Nagaya Florjan Gorjup

Letnik in smer študija: 3. letnik, Tekstilije in oblačila

Mentorica: doc. Jana Mršnik

Foto: Maša Pirc/Layerjeva hiša/BIEN 2021, doc. Jana Mršnik

Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2021, 26.5.-14.8.2021, Globus, 3. nadstropje, Kranj

Razstava: Ustvarjalni prepleti 2020/21, 19.10.-14.11.2021, Galerija Društva likovnih umetnikov Ljubljana – DLUL, Ljubljana

Študenti so znotraj krovne teme Transformation, ki se nanaša na savski otok (Majdičev log v Kranju), raziskovali tekstil v prostoru. Izhajali so iz fotografij naravnega in urbanega okolja Kranja, njihove elemente pa preko različnih tekstilnih tehnik prevajali v prostorske gradnike. Nastale tekstilne rešitve z umestitvijo v prostor zaživijo kot sodobni tekstilni paravani. Poleg tekstilnih materialov so vključeni tudi netekstilni, ki kot pomožni tehnični ali likovni elementi dopolnjujejo tekstilno celoto.

Čeprav v svojem izhodišču prostorski paravani, so nastale tekstilne kreacije rezultat individualnih in povsem osebnih pristopov k tekstilnemu oblikovanju, razumevanju prostora ter občutenju tekstila kot materije in medija izražanja. Tekstil je predstavljen kot večplasten medij, ki z umestitvijo v prostor zaživi v svojih kvalitetah večplastnosti, prosojnosti, gibljivosti, zračnosti.

Tekstilni vzorec v prostoru

Študenti: Valentina Kolander, Nadja Arhar, Aleksandra Lazič, Manca Udovič, Lan Krebs, Pia Šilec, Nagaya Florjan Gorjup, Meta Rogelj, Tjaša Podhraški, Lucija Lončar, Nina Nagode, Tamara Zorman, Teja Kovič

Letnik in smer študija: 3. letnik in 1. letnik mag. študija, Tekstilije in oblačila

Mentorica: doc. Jana Mršnik

Foto: doc. Jana Mršnik, Maša Pirc/Layerjeva hiša/Bien 2021

Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2021, 26.5.-14.8.2021, Globus, 3. nadstropje, Kranj, TAM TAM plakati po Kranju in Ljubljani

Študenti so znotraj krovne teme Transformation, ki se nanaša na savski otok v Kranju, raziskovali tekstilni vzorec. Izhajali so iz fotografij naravnega in urbanega okolja Kranja, njihove elemente pa preko ročne risbe, njene digitalizacije in uporabe računalniških programov prevajali v različne ploskovne likovne kompozicije.

Večinoma izhajajoč iz vizualnih elementov vode – Save, Kokre ter okoliškega rastlinja, so vzorci prvenstveno namenjeni za uporabo v interierju. Nastale likovne kompozicije so rezultat individualnih in povsem osebnih pristopov k oblikovanju vzorca. Vsak študent je na sebi lasten način interpretiral elemente in vsebine tega pomembnega dela Kranja, ki je bil v svoji zgodovini deležen številnih vizualnih in vsebinskih preobrazb.

Razstava: Ustvarjalni prepleti 2020/21, 19.10.-14.11.2021, Galerija Društva likovnih umetnikov Ljubljane, Ljubljana

Re-Couture in Jeans

Redizajniranje odpadnega jeansa v visoko modne dizajne

Študenti: Lan Krebs, Pia Šilec, Meta Rogelj, Tamara Zorman, Teja Kovič, Lucija Lončar, Ema Šakić, Nina Nagode, Nagaya Florjan Gorjup, Tjaša Podhraški

Letnik in smer študija: 3. letnik, Tekstilije in oblačila

Mentorica: izr. prof. Matea Benedetti

Strokovna pomoč: Lidija Rotar

Foto: Maša Pirc/Layerjeva hiša/Bien 2021, Lan Krebs, Pia Šilec

Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2021, 26.5.-14.8.2021, Globus, 3. nadstropje, Kranj; Ustvarjalni prepleti 2020/21, Galerija DLUL, Ljubljana; Galerija Kar=In, Ljubljana

Dela študentov predstavljajo zavedanje problema hitre mode, množične proizvodnje in potrošnje, odpadkov tekstilnih izdelkov in oblačil ter problematike tekstilne industrije, ki se umešča med največje onesnaževalce okolja. Denim ima dolgo zgodovino in se je v skladu z modo preoblikoval v različne oblike. Gojenje in pridelava bombaža, barvanje in ostale obdelave denima imajo velik vpliv na okolje, tako z vidika porabe vode kot onesnaževanja in izkoriščanja naravnih virov.

Študenti so zavržena oblačila iz jeansa preoblikovali in reproducirali po določeni predlogi oblačila visoke mode v unikatne in voluminozne kreacije, izdelane iz starih jeans hlač, srajc in suknjičev ter belega bombaža. Bogati ročno izdelani detajli, volani in dovršeno krojenje, so delo reprodukcije ene izmed visoko modnih Diorjevih kolekcij.

Nagrada: Oblikovalski izziv programa Eko šola za mlade: oblikujmo trajnostno, oblikujmo krožno, ki je potekal v sklopu projekta E-SPACE: Ekošola spodbuja krožno gospodarstvo.

Modne zgodbe / kolekcije oblačil

 

Študenti: Lan Krebs, Pia Šilec, Nagaya Florjan-Gorjup, Teja Kovič, Meta Rogelj, Tamara Zorman, Lucija Lončar, Nina Nagode, Tjaša Podhraški

Letnik in smer študija: 3. letnik, Tekstilije in oblačila

Mentorica (oblikovanje): izr. prof. Matea Benedetti

Mentorica (modne zgodbe): Tea Hegeduš, višji pred.

Strokovna pomoč pri izdelavi: Lidija Rotar, Olga Marguč

Strokovna pomoč pri fotografiranju: izr. prof. mag. Primož Korošec

Foto: Lan Krebs, Pia Šilec, Nagaya Florjan Gorjup, Teja Kovič, Meta Rogelj

Modeli: Sarah Kuhar (ZT models), Jerca Turnšek (ZT models)

Make up in frizura: avtorji / Katja Kovič

Objava editorialov: revija Gloss, november in december 2021, januar 2022

Lan Krebs / PUŠČAVSKI VETER / Kolekcija eksperimentira z brezčasnimi linijami in kombinira pletenine iz konopljine preje z lahkotnimi materiali, plisejem in debelejšim bombažnim satenom, ki daje videz ekskluzivnosti ter hkrati zaščito pred mrazom in vetrom.

Pia Šilec / TROPSKA RAZNOLIKOST / Lahkotna, prijetna in uporabna za vsak letni čas. Kolekcija je namenjena ženskam, ki rade izstopajo in se gibljejo v vsej svoji tropski raznolikosti. Organske linije in kombinacije barv zemeljskih tonov, dajejo kolekciji poseben, edinstven in unikaten videz.

Nagaya Florjan-Gorjup / ENO Z NARAVO / V želji do ponovne uporabe zavrženih materialov, ostankov prej, pletiv, trakov in tkanin, je nastala nova, sveža kolekcija, brezčasnega videza. Poudarek je na ženskem telesu, udobju in počutju ter harmoniji kombiniranja oblačil.

Meta Rogelj / PUNK STATE OF MIND / Alternativen in rahlo provokativen punk stil, kjer ne manjka umetnega usnja, bulerjev, varnostnih zaponk in mrežastih nogavic. Avtorski vzorci dajo kolekciji piko na i.

Teja Kovič / SODOBNA PEPELKA / Kolekcija prikazuje enotnost različnih materialov, ki se med seboj povezujejo v unikatno ustvarjenih dodatkih /našitkih, ki poudarjajo zapeljivost, nežnost in mehkobo elegantnih ženskih oblek.

Svetloba v čipki

Študenti: Aleksandra Lazić, Manca Udovič, Nadja Arhar, Urška Kitak, Iva Berendijaš, Tjaša Bolčina, Vita Brovč, Anamarija Čuden, Demetra Jarc, Teja Koren, Nika Korez Meh, Urška Laznik, Brina Lukić, Monika Plemelj, Kristina Stepan, Urška Savšek, Vesna Čas, Josip Babić, Kandida Bitežnik, Špela Bogataj, Ajda Kecelj, Lara Vita Klinc, Katja Kobal, Kaja Kolar, Ingrid Kolenc, Karin Leban, Luka Vesel, Mana Marko, Žan Luka Mlinar, Neža Cugmas, Eva Šintler, Ana Šuperger, Lara Tominec, Nina Vidmajer, Maja Zupanc

Letnik in smer študija: 2. letnik, Tekstilije in oblačila, Notranja oprema

Mentorici: doc. Jana Mršnik, doc. Tamara Hajdu

Pomoč: RogLab (laserski izrez), Maori (Trevira CS)

Foto: avtorji (študenti FD), Maša Pirc/Layerjeva hiša/Bien 2021

Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2021, 26.5.-14.8.2021, Rovi pod starim Kranjem, Medprostor Layerjeve hiše, Izložba Kèlekè, Izložba Turistično informacijskega centra, Klet Mestne hiše Gorenjskega muzeja, Kranj

Kranjski rovi so predstavljali likovno in vsebinsko izhodišče pri oblikovanju tekstilnega svetlobnega telesa. Študenti so raziskovali tehniko laserskega reza, s katerim so iz ognjevarne tekstilije Trevira CS izdelali čipko. Črna in bela barva tekstilnega materiala na eni strani ilustrirata temačnost obdobja, v katerem je bilo zaklonišče zgrajeno, po drugi strani pa navdajata z upanjem v svobodo.

Sodobne interpretacije čipke kot »luknjičaste tvorbe« so rezultat samostojnih in osebnih pristopov k oblikovanju vzorca, preko katerega je vsak študent na sebi lasten način ilustriral elemente in vsebine te podzemne kranjske znamenitosti. Nastale svetlobne kreacije so funkcionalni in uporabni izdelki, ki poleg tematske vsebine vsak zase predstavljajo študentov avtorski podpis, njegov odnos do estetike ter način razumevanja tekstila kot ustvarjalnega medija. Pri projektu so sodelovali tako študenti oblikovanja tekstilij kot tudi notranje opreme, kar je pripomoglo k pestrosti pristopov in raznolikosti značajev posameznih izdelkov ter same obravnave in uporabe tekstilnega materiala.

Razstava: Ustvarjalni prepleti 2020/21, 19.10.-14.11.2021, Galerija Društva likovnih umetnikov Ljubljane – DLUL, Ljubljana

Razstava: Galerijski prostor v HDMI, Ljubljana, 2021

Srečevanja na ulicah Kranja

Študenti: Lucija Srebre, Manca Udovič, Aleksandra Lazić, Urška Kitak, Neža Vetrih, Nadja Arhar, Marija Stojkovska, Petra Štajner, Eva Glavan

Letnik in smer študija: 2. letnik, Tekstilije in oblačila

Mentorja: Martina Šušteršič, višji pred., izr. prof. Metod Črešnar

Strokovna pomoč pri izdelavi pelerin: Lidija Rotar

Tisk: Žolna Šport

Foto: Maša Pirc/Layerjeva hiša/Bien 2021

Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2021, 26.5.-14.8.2021, Globus, 3. nadstropje, Kranj, TAM TAM plakati po Kranju

Vzorci so nastali kot inspiracija sprehoda po kranjskih ulicah, trgih in mostovih. Oblikovani so s sodobnimi pristopi gradnje vzorcev ter v upoštevanju barvnih trendov za prihajajočo modno sezono. Inspiracije za vzorce so študentje črpali v mestu Kranj, njegovi zgodovini, rastlinstvu in živalstvu, predvsem pa v njegovi arhitekturi, mostovih trgih in ulicah.

Esenca Kranja, ki jo predstavlja zgodovinska arhitektura mesta ter njegovi prebivalci – znani in anonimni, zgodovinske osebnosti in sedanji prebivalci, se skozi vzorce prepletajo z detajli urbanega mestnega jedra; inserti zgradb, arhitekturni detajli, mestne posebnosti, urbano rastlinje v kombinacijah s trdimi in hladnimi materiali, sprehajalci in prebivalci ter mestni utrip. Vzorci, oblikovani skozi dojemanje posameznega individuuma in njegovega notranjega kreativnega sveta so pester nabor mlade generacije modnih in tekstilnih oblikovalcev, ki gledajo na svet z drugačne perspektive.

Duhovi preteklosti

Študenti: Ferizović Armin, Goloboč Karin, Jeretina Katja, Edita Kapš Šikonja, Kokalj Anja, Meglič Jure, Omahen Ana, Perc Špela, Rogl Mežnar Eva, Šekelj Julija, Turnšek Lara, Zadravec Gaja, Žunec Sara

Letnik in smer študija: 1. letnik, Tekstilije in oblačila

Mentorica: izr. prof. Tanja Devetak

Strokovna pomoč: Lidija Rotar, Olga Marguč

Foto: Maša Pirc / Layerjeva hiša/BIEN 2021, avtorji (študenti FD)

Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2021, 26.5.-14.8.2021, Globus, 3. nadstropje, Kranj

Razstava: Ustvarjalni prepleti 2020/21, 19.10.-14.11.2021, Galerija Društva likovnih umetnikov-DLUL, Ljubljana

Dela študentov izhajajo iz preoblikovanja kroga, kvadrata in trikotnika z uporabo različnih pristopov v strukturiranju površine, ki postane nosilec ustvarjanja oblačilne forme. Inspiracija je temeljila na razvoju prostorskih struktur, ki so odraz kreativnega in inovativnega pristopa k raziskovanju različnih možnosti manipulacij tekstilij.

Študentje so pri kreiranju instalacije raziskovali različne načine združevanja in prostorskega strukturiranja geometrijskih likov kroga, kvadrata in trikotnika v oblačilne forme, pri čemer osnovnih likov iz katerih so nastali ni več mogoče neposredno prepoznati. V realizacijo form so vključevali različne poznane tehnološke načine strukuriranja, ki so jih nadgradili s svojimi intervencijami in inovacijami v prostorskih rešitvah. Pri razvoju strukture površine so sledili ideji ponovljivosti osnovnega oblikovnega gradnika. Rezultat so oblačilne podobe z izrazito strukturirano površino, ki postane nosilec in določevalec formiranja same forme. Pri razvoju oblačilne forme se študentje niso osredotočali na funkcionalni značaj oblačila, temveč na eksperimentalno strukturiranje materiala z razvojem analitičnega pristopa k iskanju inovativnih rešitev za doseganje likovnih tekstilnih kompozicij, kot odraz njihovega avtorskega oblikovalskega podpisa.

Propad industrije

Vizualni premislek o možnostih tekstilne industrije

Študenti: Eva Rogl Mežnar, Gaja Zadravec, Lara Turnšek, Karin Golobič, Anja Kokalj, Špela Perc

Mentorica: izr. prof. Tanja Devetak

Strokovna pomoč: Lidija Rotar, Olga Marguč

Foto: Maša Pirc/Layerjeva hiša/BIEN 2021, avtorji (študenti FD)

Razstava: Bienale tekstilne umetnosti, BIEN 2021, 26.5.-14.8.2021, Grad Khislstein, Kranj

Slovenska oblačilna in tekstilna industrija se je razvila iz tradicije obratov, ki so obstajali med obema svetovnima vojnama. Večina podjetij je nastala na podlagi manufakturnih oz. obrtnih delavnic, ki so jih po drugi svetovni vojni nacionalizirali oz. so jih lastniki podarili državi, ali pa so bila ustanovljena na podlagi tekstilne tradicije v okolju in potrebe po vključevanju ženske delovne sile v procese industrializacije.

Dela raziskujejo različne vidike razumevanja propada tekstilne industrijske panoge. Naloge so se navezovale na raziskovanje lastne avtorske identitete, iskanja kulturnih korenin posameznice in njene oblikovalske vpetosti v sodobna razmišljanja o pomenu oblačilne industrije danes. Nastale forme so rezultat iskanja tehnoloških postopkov, ki presegajo okvire izdelave funkcionalnih oblačil. So odgovor na izzive trenutka in prostora nastanka ter vizualni premislek o možnostih, ki jih ponuja bogata oblačilna in tekstilna tradicija v Sloveniji.

K(d)OVID(i)19

Študenti: Aleksandra Lazić, Manca Udovič, Nadja Arhar, Urška Kitak, Eva Glavan, Lucija Srebre, Neža Vetrih, Marija Stojkovska

Letnik in smer študija: 1. letnik, Tekstilije in oblačila

Mentorica: izr. prof. Tanja Devetak

Razstava: Virtualna razstava v sklopu Mesec mode v muzeju, Pokrajinski muzej Maribor, maj 2020

V času popolne ustavitve javnega življenja zaradi epidemije v začetku letnega semestra šolskega leta 2019/2020 so študentje 1. letnika raziskovali nove pristope k ustvarjalnemu procesu. Omejitve gibanja, uporabe materiala in izdelave so študentje izkoristili kot prednosti in ne kot omejitve. Raziskovali so formiranje posameznikove in kolektivne identitete, odnos med oblačilom in telesom in oblačilom in prostorom. Pri razvoju oblikovne ideje so eksperimentirali v postopkih izdelave in uporabljenih tehnikah. Razvite oblikovne oblačilne instalacije so tako neposreden vizualni zapis časa in prostora njihovega nastanka. Razmišljujoč, kreativen in inovativen pristop k oblikovalskemu procesu je viden v razvoju form in struktur zaključene naloge.

BIEN 2020

BIEN 2020 je poklon tekstilni zgodovini Kranja in prelomni dogodek, ki odpira pomembna vrata sodobni tekstilni ustvarjalnosti. Na veliki razstavi v kateri glavno vlogo odigra tekstil, je sodelovalo 136 študentov s Fakultete za dizajn, pridružene članice Univerze na Primorskem in Naravoslovnotehniške fakultete Univerze v Ljubljani, ki so se v starem delu Kranja predstavili z dvanajstimi projekti.

Na Fakulteti za dizajn smo se z mentorji projektnih nalog lotili na smeri oblikovanje tekstilij in oblačil ter notranja oprema. Rezultati nastalih projektov so bili na ogled na petih lokacijah v starem delu Kranja od 12. 6. do 5. 7. 2020.

V Kavarni Khislstein 12.56 so za dober spomin poskrbeli študenti 1. letnika smeri Tekstilije in oblačila. S projektom »Vtkani spomini« so nas spomnili na dediščino sitarstva in ročne tekstilne tehnike. Njihov tekstilni jezik je naraven in umirjen, kljub tematikam, ki se razprostirajo vse od bridkosti 2. svetovne vojne do prešernih portretov znamenitih gorenjskih pesnikov.

V Layerjevi hiši so bili razstavljeni pleteni stoli, ki vsak na svoj način v barvitem in veselem jeziku pripovedujejo zgodbe odsluženih in zavrženih stolov. Stole »Pripovedovalce zgodb« so oblikovali študenti 2. letnika smeri Tekstilije in oblačila, ki so svoje ideje črpali iz mesta Kranj in njegove tekstilne dediščine.

V popolni belini so nas v trgovini Keleke nagovarjale sodobne čipke študentov 2. letnika smeri Tekstilije in oblačila ter Notranja oprema s projektom »Čipka in prostor«. O čipki pripovedujejo v jeziku laserskega reza in narečju tekstilije Trevira CS, ki je priljubljena v tekstilni govorici opremljanja notranjih prostorov. Nekoliko bolj črno-belo, a nič manj veselo, so se izrazile študentke 3. letnika smeri Tekstilije in oblačila, ki so se predstavile v kleti Mestne hiše Gorenjskega muzeja s svojimi »Prostorskimi tekstilijami« in tekstilnimi vzorci za interier. Nadvse zanimiv ambient, za katerega smo imeli to čast, da je bila naša razstava njegov prvi dogodek, se tudi likovno ujemal s predstavljenimi stvaritvami. V sestavljivih, v prostoru visečih tekstilnih paravanih, so brenčale miroljubne kranjske sivke, vijugale pletilne petlje ter ropotale kretnice 150-let stare kranjske železnice.

Vtkani spomini

Študenti: Aleksandra Lazić, Lucija Srebre, Manca Udovič, Marija Stojkovska, Eva Glavan, Urška Kitak, Nadja Arhar, Neža Vetrih

Letnik in smer študija: 1. letnik, Tekstilije in oblačila

Mentorici: Martina Šušteršič, višji pred., doc. Almina Durakovič

Foto: Maša Pirc/Layerjeva hiša/Bien 2020, Ana Stojkovska

Razstava: BIEN 2020, 12.6.-5.7.2020, Kavarna Khislstein 12.56, Kranj

Študenti so oblikovali zaslone in paravane na tematiko mesta Kranj in okolice ter dediščine sitarstva. Na lesenih paravanih so nastale tekstilne kompozicije v različnih kombinacijah ročnih tehnik, ki odražajo inspiracije Kranja in okolice, njegovih prebivalcev, zgodovine, arhitekture, narave, dediščine itd. Osnovna uporabljena vezava je bila vezava platno, v kateri so bile stkane tudi mrežice sit, ki so predstavljala izhodišče oblikovanja končnega izdelka.

Študenti so raziskovali različne ročne tehnike, od tkanja, polstenja in pletenja do makrame tehnike. Veliko uporabljenih materialov je naravnega izvora, bombaž, volna, vrv, les, kovina. Prav tako so barve v bolj umirjenih, naravnih tonih.

Pripovedovalci zgodb

Študenti: Lan Krebs, Pia Šilec, Meta Rogelj, Nina Nagode, Tamara Zorman, Nagaya Florjan Gorjup

Letnik in smer študija: 2. letnik, Tekstilije in oblačila

Mentorja: Martina Šušteršič, višji pred., izr. prof. Metod Črešnar

Foto: avtorji (študenti FD)

Razstava: BIEN 2020, 12.6.-5.7.2020, Layerjeva hiša, Kranj

Glavno vodilo pri izdelavi izdelkov je bilo preoblikovanje zavrženih stolov. Inspiracija za izdelavo stola je bilo mesto Kranj s svojo okolico in tekstilno dediščino. Študenti so iskali inspiracije v predelavi konjske žime, ki je bila osnovni material za izdelavo sit. Barvanje žime, prepletanje kombinacij barv in vpenjanje na okvir, so bila temeljna vodila pri implementaciji tekstilnega materiala na že izdelan in v ta namen predelan končni izdelek.

Čipka in prostor

Študenti: Kaja Urankar, Neja Ferenc, Ina Kotnik, Kaja Štucin, Nataša Klemenc, Tajda Lepener, Pia Frelih, Iva Pehar, Maja Marija Križan, Lan Krebs, Pia Šilec, Iza Pajić, Tamara Zorman, Petra Štajnar, Arantxa Saborit Ribeles, Nagaya Florjan

Mentorici: doc. Jana Mršnik, doc. Tamara Hajdu

Foto: avtorji (študenti FD)

Razstava: BIEN 2020, 12.6.-5.7.2020, Kèlekè, Kranj

Razstava: Ustvarjalni prepleti, 26.8.-13.9.2020, Galerija DLUL, Ljubljana

Študenti so v tehniki laserskega reza oblikovali izdelek za interier, pri katerem so interpretirali čipko kot pomemben del slovenske kulturne dediščine. Rezultat je svetilo ali paravan, vsi pa so izhajali iz ognjevarnega materiala Trevira CS, priljubljenega v oblikovanju interierjev.

Pomoč pri laserskem rezu: RogLab

Trevira CS: Maori d.o.o.

Prostorska tekstilija

Študenti: Hana Jerlah, Monika Primc, Katja Tonković, Maja Vranjek 

Letnik in smer študija: 3. letnik, Tekstilije in oblačila

Mentorica: doc. Jana Mršnik

Foto: doc. Jana Mršnik

Razstava: Bien 2020, Klet Mestne hiše, Gorenjski muzej, 12. 6. – 5. 7 . 2020, Kranj 

Študentke so izhajale iz avtorskih fotografij iz naravnega ali urbanega okolja, ki so vsebovale kontrastne elemente, bodisi med svetlobo in senco bodisi med toplimi in hladnimi barvnimi polji. Elemente na fotografiji so z uporabo različnih načinov modeliranja prevedle v prostorske gradnike. Rezultati so tekstilne strukture, prostorske čipke, ki so se v vseh primerih razvile v modularno kompozicijo.

Razstava: Ustvarjalni prepleti, 26. 8. – 13. 9. 2020, Galerija DLUL, Ljubljana

Razstava: Alpska modna industrija-ALMIRA, Preteklost oblikuje sedanjost, Galerija Šivčeva hiša, 5. 8. – 31. 12. 2020, Radovljica

Kranj v tekstilnem vzorcu

Študenti: Hana Jerlah, Monika Primc, Katja Tonković, Maja Vranjek

Letnik in smer študija: 3. letnik, Tekstilije in oblačila

Mentorica: doc. Jana Mršnik

Razstava: Bien 2020, Klet Mestne hiše, Gorenjski muzej, 12. 6. – 5. 7. 2020, Kranj

Izhodišča vzorcev so bile avtorske fotografije, ki so jih študentke posnele v urbanih in naravnih okolja Kranja ter njegove okolice. Likovne vsebine fotografij so prevedle v elemente tekstilnih vzorcev za interier. Kolekcije tekstilnih vzorcev predstavljajo spremljevalni projekt k prostorskim tekstilijam, saj se v večini primerov ujemajo z njihovimi likovnimi in konceptualnimi vsebinami.

ALMIRA – Preteklost oblikuje sedanjost

Študenti: Nagaya Florjan Gorjup, Teja Kovič, Lan Krebs, Lucija Lončar, Nina Nagode, Tjaša Podhraški, Meta Rogelj, Pia Šilec, Tamara Zorman, Hana Jerlah, Monika Primc, Katja Tonković, Maja Vranjek, Suzana Colić, Iva Davidović, Klavdija Maček, Fia Rus, Andreja Terčelj

Mentorji: doc. Jana Mršnik (3. letnik in mag. študenti), izr. prof. Metod Črešnar (2. letnik), višji pred. Martina Šušteršič (2. letnik)

Kuratorki razstave: Katja Praprotnik, izr. prof. Tanja Devetak

Razstava: Alpska modna industrija – ALMIRA; Preteklost oblikuje sedanjost, Galerija Šivčeve hiše, Muzeji radovljiške občine, Radovljica, 5. 8. – 31. 12. 2020

Foto: doc. Jana Mršnik

Razstava Alpska modna industrija – ALMIRA, Preteklost oblikuje sedanjost v Galeriji Šivčeva hiša/Muzeji radovljiške občine v Radovljici, beleži slovensko blagovno znamko pletenin v kontekstu časa in prostora njenega nastanka in njen odsev v sodobnih delih študentov Fakultete za dizajn. Uspešen razvoj družbe mora temeljiti na povezavi preteklosti in prihodnosti. Ni enega brez drugega. Spoštovanje rezultatov preteklosti zagotavlja razumevanje sodobnosti. Razstava vključuje del bogatega gradiva depoja Almire, ki ga hrani Mestni muzej Muzejev radovljiške občine. Gradivo je bilo delno pridobljeno po stečaju Almire leta 2000, del pa so ga muzeju podarili občani Radovljice, ki so bili s podjetjem tesno povezani. Predstavljeno gradivo – nagrajen kolekcije, nagrade, modne skice, specifikacije, fotografije – je izbrano v kontekstu razumevanja razvoja slovenske modne identitete. Pomen Almire je orisan v relaciji do dveh stebrov mode – oblikovanja/proizvodnje in izobraževanja.

Študentska dela, ki so se inspirativno navezovala na tovarno Almira, pletenine, arhiv fotografij in oblačil ter zgodb iz Almire, so nastala pod mentorstvom višje pred. Martine Šušteršič, izr. prof. Metoda Črešnarja, MA CSM, in doc. Jane Mršnik. Razstavljena dela so rezultat vseh smeri Fakultete za dizajn – Notranje opreme, Vizualnih komunikacij, Dizajn managementa ter Tekstilij in oblačil, in so v Galeriji Šivčeva hiša Muzejev radovljiške občine v Radovljici bila na ogled od 5. avgusta 2020 do konca leta 2020.

S potiskanimi in pletenimi oblačili ter tekstilnimi vzorci so se pod mentorstvom izr. prof. Metoda Črešnarja, MA CSM, in višje pred. Martine Šušteršič predstavili študenti 2. letnika oblikovanja tekstilij in oblačil, ki so se poglobili v zgodovino Alpske modne industrije Almira – v duh časa, ki se je odražal v takratni lokalni družbi, zlasti v okolju, povezanem s tekstilnim podjetjem. Raziskovali so vzorce, materiale in modele pletenih oblačil, ki so orali ledino takratnega časa, za današnji čas pa so izjemno inspirativni in nekateri tudi zelo sodobni. Pripadnost družbi, podjetju in okolju se lepo poveže skozi zgodbo vzorcev, ki so nastali pod »rokami« bodočih oblikovalcev.

Pod mentorstvom doc. Jane Mršnik se je s tekstilno modularno inštalacijo Twing, ki prikazuje preplet zank kot modulov, predstavila Hana Jerlah, študentka 3. letnika oblikovanja tekstilij in oblačil. Sestavljanje modulov v različne smeri je ustvarjalo veliko prostorsko pletivo, ki lahko postane paravan, preproga ali stenska tapiserija.

Študentke 3. letnika oblikovanja tekstilij in oblačil ter magistrski študenti oblikovanja notranje opreme in dizajn managementa so se pod mentorstvom doc. Jane Mršnik predstavili s tekstilnimi vzorci za interier, ki so nastali na temo nekdanjega gorenjskega tekstilnega podjetja Almira. Inspiracije nastalih vzorcev so se navezovale na pletiva in različne tehnike pletenja, ki so bile neposredno ali posredno prevedene v vzorce za tisk. Elementi so predstavljali vse od pletilnih petelj, pletilskega orodja do neskončnosti tekstilnih niti in ritmov, ki jih ustvarjajo pletilni stroji.